من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

بازیگر «خورشید»: قبلا قلیان می‌کشیدم؛ الان کتاب می‌خوانم https://kordavar.ir/بازیگر-خورشید-قبلا-قلیان-می‌کشیدم؛/ کردوار نیوز Wed, 16 Jun 2021 08:09:26 0000 اخبار فرهنگی https://kordavar.ir/بازیگر-خورشید-قبلا-قلیان-می‌کشیدم؛/

روح الله زمانی ، متولد 2005 ، بازیگر جوان ایرانی است که در اولین تجربه بازیگری مجید مجیدی در فیلم خورشید جلوی دوربین رفت و با بازی درخشان خود توانست نظر مثبت رسانه ها و منتقدان را به خود جلب کند. مجیدی بازیگران را از میان فروشندگان خیابانی برای این فیلم انتخاب کرد. روح الله …

منبع: سایت کردوار نیوز
بازیگر «خورشید»: قبلا قلیان می‌کشیدم؛ الان کتاب می‌خوانم

روح الله زمانی ، متولد 2005 ، بازیگر جوان ایرانی است که در اولین تجربه بازیگری مجید مجیدی در فیلم خورشید جلوی دوربین رفت و با بازی درخشان خود توانست نظر مثبت رسانه ها و منتقدان را به خود جلب کند. مجیدی بازیگران را از میان فروشندگان خیابانی برای این فیلم انتخاب کرد. روح الله یکی از بچه هایی بود که از یک فروشنده بازیگر شد.

وی با بازی درخشان خود در زیر نور خورشید عنوان بهترین بازیگر جوان جشنواره فیلم ونیز 2020 را از آن خود کرد.

روح الله بعد از بازی در فیلم “خورشید” چه تغییراتی ایجاد کرد؟

بعد از خورشید ، روح دیگر خدا شدم. مثل تولد دوباره. قلیان کشیدم. الان یک کتاب خواندم.

شما چه کتابی می خوانید؟

الان “شازده کوچولو” را خواندم. من ساعت 4 صبح امروز 20 صفحه از آن را خواندم. این کتاب خیلی به من کمک کرد. من چیزهای زیادی یاد گرفتم. یکی از دوستان من در یکی از کتابفروشی های خیابان انقلاب است. کتاب های قدیمی می فروشد. او من را با این کتاب آشنا کرد. او گفت شروع به خواندن کتاب از شازده کوچولو کنید.

وضعیت مدارس چگونه است؟

کلاسها و تکالیفم را ادامه می دهم. تا هشتم خوندم. اما من معمولاً سر کلاس می خوابیدم. من یک سال به مدرسه نرفتم. الان کلاس نهم هستم. دوست دارم به سینما بروم. من دوست دارم هنگام بازی چهار کلمه به گفتگوها اضافه کنم. اگر کسی در سینما بی سواد باشد ، زمین می خورد. من اگر تحصیل کرده باشم بهتر بازی می کنم. کارگردان فیلم ، گری مک کندری ، می گوید شما می توانید فیلم را طی یک یا دو هفته یاد بگیرید. اما برای یادگیری کامل آن ، باید یک عمر در سینما کار کنید.

بعد از بازی در “خورشید” چه فیلم هایی را تماشا کردید؟

من فیلم های TT ، شنای پروانه ، صحنه پردازی را دیدم. بادوک آقای مجیدی را دیدم و گریه کردم.

می توانید درباره این فیلم ها نظر دهید؟

بازیگری نیاز به سواد دارد. حالا وقتی فیلم می بینم ، می فهمم. اما نمی توانم منظورم را بدست آورم. شما باید دانش تحلیل داشته باشید.

فیلم خورشید را افراد باسواد می فهمند. مردم باید از خود بپرسند چه چیزی باعث می شود که این کودکان کار تا امروز سقوط کنند؟ من به آقای مجیدی گفتم که نمی دانم چرا بعضی ها تصویر “علی” در فیلم “خورشید” را درک نمی کنند. اگر من جای تو بودم ، ارزشم بیشتر از تو بود.

چه فیلم هایی را قبل از “خورشید” تماشا کردید؟

ما در خانه تلویزیون برای تماشای فیلم نداشتیم. اولین فیلمی که در سینما دیدم خاله همامبوسه بود.

متاسف شدید که نتوانستید به جشنواره فیلم ونیز بروید؟

من نمی توانم بروم زیرا تاج دریافت کردم. من خیلی ناموفق بودم. از نظر اجرای فیلم خورشید بدشانسی آوردم. فیلم خورشید باید بیشتر در سینماهای ما دیده می شد. اگر این فیلم تماشا می شد ، وضعیت کودکان کار بهتر بود. بنابراین عصبانی شدم. کرونا سینمای ایران را در کما فرو برده است.

بعد از «خورشید» در کدام فیلم ها و سریال ها بازی کردید؟

من در شهدای باکری نقش یک جوان جنگجو را بازی کردم. این رزمنده به همراه شهید حمید باکری در عملیات خیبر شرکت کرد. کارگردان این سریال هادی حجازی فر است. گفتن داستان سریال مجاز نیست.

برای فیلم خانم پوران درخشنده هم تست کردم. فریاد Boys Hess برای فیلم Don Corona طراحی نشده است. خانم درخشند بازی من را دوست داشتند. اما من فیلمنامه را نخواندم.

آیا می دانید در “هرشید” بچه ای با شما بازی می کند؟

یکی از بچه ها حتی اگر به پول احتیاج داشته باشد دیگر کار نمی کند. او به کلاس تئاتر می رود. معلمی وجود دارد که به همه کودکان بصورت رایگان آموزش می دهد. من از شامیلا شیرزاد اطلاعی ندارم. مانی غفوری ، یکی از این چهار پسر ، گفت که بیشتر از فیلم به فوتبال علاقه دارد. من می خواهم فوتبالیست شوم. به او گفتم: پسر خوب ، شما باید استعدادی را داشته باشید كه آقای مجیدی برای شما انتخاب كرده است.

با درآمد بازیگری خود چه کردید؟

من به مادرم حقوقی که از خورشید گرفتم دادم.

خانواده شما چند نفره است؟

ما سه تا داریم پدر من کارگر است. من هیچ برادری ندارم. من تنها فرزند خانواده هستم.

آیا با دوستان قدیمی که در بچگی کار می کنند ارتباط برقرار می کنید؟

من با فرزندان مولانا در تماس هستم. آنها زباله جمع می کنند. آنها آشغال هستند. بعضی ها دزدی می کنند. من توانستم آنها را متقاعد كنم كه سرقت چیز خوبی نیست.

روش سرقت آنها چیست؟

به عنوان مثال ، پشه های سیاه را به یک فروشگاه کفش می برند. کفش هایشان را دور می اندازند و فرار می کنند.

در دوران کودکی چه چیزی را فروختید؟

من حمل می کردم. من به صاحبان مغازه ها می گفتم اگر چمدان داشتید ، آن را جا به جا می کردم. با نزدیک شدن به تعطیلات ، من مار و لاک پشت می فروختم. من داشتم مواد منفجره را در محله بریانک نزدیک چهارشنبه سوری می فروختم. من بروشورها را روی دوچرخه ام توزیع می کردم.

در سریال “ملکه گدا” کودکانی را می بینیم که برای باند کار می کنند و برای رهبر باند کار می کنند. آیا این عکس از سریال صحت دارد؟

همه کودکان کار اینگونه نیستند. از هر 100 کودک کار ، 20 فرزند متعلق به پشتیبانی هستند. بقیه آزادانه کار می کنند. بسیاری از دوستانم در این گروه نبودند و شب ها گرسنه به رختخواب می رفتند. اگر گروهی بود ، رهبر گروه به آنها وعده غذایی می داد تا آنها را راضی کند.

یک کلمه آخر بگویید.

برخی به من می گویند ، آقای روح الله ، دو سال دیگر محبوبیت زیادی پیدا می کنی ، ما را ببر. بعضی اوقات رفتارشان تقصیر بازیگران است. من به معروف بودن افتخار نمی کنم. اگر کسی دانش داشته باشد ، دنیایی که به او بدهکار هستید چیزی تغییر نمی کند.

۵۸۵۸

منبع: سایت کردوار نیوز
بازیگر «خورشید»: قبلا قلیان می‌کشیدم؛ الان کتاب می‌خوانم

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.