من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

ماجرای نوزاد افغانستانی که به سربازان آمریکایی سپرده شد https://dibarooz.ir/ماجرای-نوزاد-افغانستانی-که-به-سربازان/ دیباروز Sat, 21 Aug 2021 21:32:20 0000 عمومی https://dibarooz.ir/ماجرای-نوزاد-افغانستانی-که-به-سربازان/ خروج نیروهای خارجی به افغانستان ، به ویژه ایالات متحده ، باعث ناآرامی در افغانستان ، منطقه و جهان شده است ، اما هیچ یک از این شورش ها به اندازه شورش در خانه ها و قلب مردم افغانستان اهمیت ندارند. در شب سقوط کابل ، فرودگاه تسلیم شده آخرین امید برای بسیاری از باتلاق …

خروج نیروهای خارجی به افغانستان ، به ویژه ایالات متحده ، باعث ناآرامی در افغانستان ، منطقه و جهان شده است ، اما هیچ یک از این شورش ها به اندازه شورش در خانه ها و قلب مردم افغانستان اهمیت ندارند.

در شب سقوط کابل ، فرودگاه تسلیم شده آخرین امید برای بسیاری از باتلاق جنگ و ویرانی بود. وضعیتی که باعث شد هزاران نفر از ایست بازرسی عبور کرده و جان خود را به خطر بیندازند تا به هر طریق ممکن به فرودگاه برسند و خود را از هواپیمای خروجی از فرودگاه مهم آویزان کنند. ساعاتی بعد گزارش شد که اجساد کشته شدگان در راه بر روی چرخ هواپیمایی که از کابل در حال خروج بود دیده می شود. بسیاری درباره تصویر سقوط هواپیمای آمریکایی نوشتند و آنها کسانی هستند که ناآگاهانه سعی کردند به هر طریقی به آخرین امید آمریکایی دست پیدا کنند ، اما تصاویر دیگری نیز وجود دارد که نشان می دهد قضاوت در مورد افغانستان امروز به این آسانی نیست.

یکی از این تصاویر نشان می دهد که کودک توسط والدینش در پشت دیوارهای فرودگاه کابل در حال استقبال از سربازان آمریکایی حمل می شود. انتشار این عکس این واقعیت را تحت الشعاع قرار داد که نیروهای آمریکایی مردم افغانستان را به راه انداختند. در حالی که تصویر دو نفر بر فراز افغانستان در حال افزایش بود ، افکار عمومی به ویژه در غرب از مقامات و بنیانگذاران وضعیت کنونی در کابل ، افغانستان و منطقه عصبانی و عصبانی بودند ، تصویر دوم که دست به دست هم می دهد ، احساسی تر است منطقی شد: “افرادی که قرار است در دوران حکومت طالبان بی اهمیت شوند ، فرزندان خود را به نیروهای آمریکایی تحویل می دهند” ، “سربازان آمریکایی آخرین امید مردم هستند” و …

شاید آن واکنش ها چندان وحشتناک نبود. جدا از مرز زمینی که توسط طالبان و مرزبانان کشورهای همسایه به شدت تحت کنترل است ، فرودگاه کابل در حال حاضر تنها راه خروج است. سیاستمداران قول می دهند به افرادی که با نیروهای خارجی در افغانستان کار کرده اند یا طالبان به دلیل فعالیت هایشان خشمگین شده اند ، کمک کنند اما برای دریافت چنین کمک هایی ، ابتدا باید یک فرم را پر کنید ، سپس منتظر تأیید باشید و سپس تا آن زمان اگر در لیست طالبان نیستید اگر سیاه پوست هستید یا هنوز زنده هستید ، ممکن است بتوانید با روادید کشور را ترک کنید. راه دیگر رسیدن به فرودگاه کابل است که هنوز 6000 تفنگدار آمریکایی اشغال کرده اند!

داستان عکسی که دست به دست هم می دهد ، البته هیچ ربطی به خروج از کابل ندارد. در حالی که بسیاری سرنوشت کودکی را که در روزهای اخیر به نیروهای آمریکایی تحویل داده شده است زیر سوال می برند ، سخنگوی پنتاگون امروز گفت که خانواده کودک زیر عکس فرزند خود را برای درمان به نیروهای آمریکایی سپردند و کودک به ایالات متحده منتقل شد. به بیمارستان نظامی مستقر در فرودگاه تحت درمان و به والدینش تحویل داده شد. یک داستان انسانی با تمام واقعیت غیرانسانی که در افغانستان جریان دارد.

یک نماینده کنگره آمریکا عکس هایی از نوزاد در آغوش نیروهای آمریکایی در فرودگاه کابل منتشر کرد: “این آمریکایی است که ما می خواهیم باشیم” ، اما او نگفت که این تصویر کامل نیست.

انتهای پیام

روش های مفید آموزش حرف زدن به کودکان

1- با صدای بلند و واضح با کودک صحبت کنید

در زمان صحبت کردن با کودکان و نوزادان، از صداهای بلند و کلمات مشخص استفاده کنید. نوزادان صداهای بلندتر را ترجیح می دهند. با تلفظ واضح و دقیق کلمات، تمایز کلمات گفتاری را برای کودک آسان کنید. پیشنهاد می شود که تا سن 6 ماهگی، به این طریق با کودک صحبت کنید و سپس لحن حرف زدن خود را کم کم به حالت معمول برگردانید. وقتی کودک حداقل 100 کلمه را درک کرد، بهتر است بیشتر اوقات با صدای معمولی تری با او صحبت کنید.

2- به کودک کمک کنید تا حرکات تان را تقلید کند

نوزادان از طریق تقلید کردن صداهایی که می شنوند، حرف زدن را یاد می گیرند. بنابراین سعی کنید مهارت تقلید کردن را به فرزندتان بیاموزید. برای اینکار می توانید دست های خود را به سمت کودک دراز کنید و از او بخواهید او هم دستانش را دراز کند و دست های شما را بگیرد. یا در مقابل او بنشینید و دست بزنید و از او هم بخواهید که دست بزند. بازی های متنوع دیگری هم برای آموزش تقلید کردن در کودکان وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.

چگونه با نوزاد صحبت کنیم؟

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.