من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

گسترش سویه دلتا و اعمال ممنوعیت های جدید در پایتخت پرتغال https://dibarooz.ir/گسترش-سویه-دلتا-و-اعمال-ممنوعیت-های-جدی/ دیباروز Sat, 19 Jun 2021 15:16:24 0000 علمی و پزشکی https://dibarooz.ir/گسترش-سویه-دلتا-و-اعمال-ممنوعیت-های-جدی/ با توجه به افزایش شدید تعداد موارد جدید ویروس کرونا در لیسبون ، پایتخت پرتغال ، قرنطینه و محدودیت های ترافیکی برای مدت دو و نیم روز بر این شهر اعمال می شود. به گزارش دیباروز ، به نظر می رسد علت این وضعیت فوران نوع جدیدی از تاج بنام دلتا باشد که کارشناسان آن …

با توجه به افزایش شدید تعداد موارد جدید ویروس کرونا در لیسبون ، پایتخت پرتغال ، قرنطینه و محدودیت های ترافیکی برای مدت دو و نیم روز بر این شهر اعمال می شود.

به گزارش دیباروز ، به نظر می رسد علت این وضعیت فوران نوع جدیدی از تاج بنام دلتا باشد که کارشناسان آن را نگران کننده می دانند.

دولت پرتغال در بیانیه ای اعلام کرد که شهر لیسبون از بعد از ظهر جمعه 18 ژوئن (28 ژوئن) تا صبح دوشنبه مشمول قرنطینه خواهد شد. بنابراین در این دوره فقط در صورت داشتن دلیل معتبر ، دو میلیون و 800 هزار نفر از ساکنان پایتخت پرتغال و حومه آن مجاز به ترک شهر هستند.

در این دوره ، مسافرانی که به لیسبون می آیند فقط در موارد استثنایی می توانند وارد شهر شوند. شب گذشته ، 928 مورد جدید بیماری ویروس کرونا قلب در لیسبون شناسایی شد که بالاترین میزان روزانه در چهار ماه گذشته است.

موارد تازه تشخیص داده شده در لیسبون 75٪ از کل موارد را در سراسر پرتغال در یک دوره 24 ساعته تشکیل می دهد ، در حالی که تنها 27٪ از شهروندان پرتغالی در لیسبون و حومه آن زندگی می کنند.

چند ماه پیش ، پرتغال با نرخ بروز 900 یکی از مراکز اصلی بیماری ویروس کرونا قلب در جهان بود. این شاخص بیانگر تعداد متوسط ​​موارد در هر 100000 نفر جمعیت طی یک دوره هفت روزه است.

طی چند هفته گذشته ، پرتغال با اعمال محدودیت های دقیق و پیروی از دستورالعمل های بهداشتی ، تا حد زیادی گسترش ویروس کرونا و بیماری کوید را مهار کرده است.

به گفته وب سایت یک کانال تلویزیونی آلمان (تگشچاو) ، سخنگوی دولت پرتغال گفت که دلتا جهش یافته کرونا ، که قبلاً در هند شناسایی شده بود ، در لیسبون به سرعت در حال گسترش است.

سخنگوی دولت پرتغال با اشاره به قرنطینه در لیسبون افزود: انجام چنین اقداماتی آسان نبود ، اما مقامات معتقدند که جلوگیری از گسترش پایتخت در سراسر کشور ضروری است.

با این حال ، رئیس جمهور پرتغال ، مارسلو Rebelo de Sousa ، با وجود افزایش اخیر تعداد پرونده ها ، از اعمال محدودیت های گسترده برای کرونا خودداری کرد.

وی گفت: “افزایش موارد جدید به تنهایی اعمال محدودیت های شدید توجیه پذیر نیست ، به ویژه اینکه تعداد بیماران به شدت بستری در بیمارستان بسیار کمتر از اوج همه گیری زمستان است.”

با این حال ، آنتونیو کوستا ، نخست وزیر پرتغال احتیاط بیشتری نشان داده است.

وی گفت: “هیچ تضمینی وجود ندارد که دیگر مجبور به بازگشت به محدودیت های شدید نباشیم.”

به گزارش دویچه وله ، انواع دلتا ویروس کرونا به سایر کشورهای اروپایی از جمله آلمان و انگلستان نیز سرایت کرده است. در انگلیس ، علیرغم بهبود واضح واکسیناسیون عمومی ، شیوع و شدت دلتا کرونا بسیار بیشتر از آلمان است و در دو ماه گذشته به قدری شیوع یافته است که مقامات آن را به عنوان “نگران کننده” دسته بندی کرده اند.

انتهای پیام

اطلاعات ضروری کشور پرتغال

زبان رسمی: پرتغالی

واحد پول:‌ یورو

نوع برق شهری: ۲۲۰-۲۴۰ ولت و ۵۰ هرتز

کد کشور: ‌+۳۵۱

شماره اضطراری:

پلیس، اورژانس پزشکی و آتش نشانی: ۱۱۲

اختلاف ساعت با تهران: ۳ ساعت و نیم از تهران عقب‌تر است.

فرودگاه‌های بین‌المللی:

  • فارو، فرودگاه فارو
  • فونچال، فرودگاه مادیرا
  • لیسبون، فرودگاه لیسبون پورتلا
  • پورتو، فرودگاه فرنسیسکو جسا کارنئیرو
  • پونتا دلگادا، فرودگاه ژان پائولو دوم
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.