من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

افزایش نرخ روغن موتور و طولانی‌شدن دوره تعویض https://dibarooz.ir/افزایش-نرخ-روغن-موتور-و-طولانی‌شدن-دو/ دیباروز Sun, 05 Sep 2021 22:39:03 0000 عمومی https://dibarooz.ir/افزایش-نرخ-روغن-موتور-و-طولانی‌شدن-دو/ “به هزینه خودرویی که می خرید فکر کنید.” بسیاری این جمله را شنیده اند و اکنون باید بیشتر به آن تکیه کرد. به گزارش دیباروز ، روزنامه “دنیای الاقتصاد” نوشت: تحقیقات خبرنگار ما نشان می دهد که حداقل نرخ سرویس روغن برای خودروهایی مانند پژو 405 یا 206 از 300 هزار تومان شروع می شود. …

“به هزینه خودرویی که می خرید فکر کنید.” بسیاری این جمله را شنیده اند و اکنون باید بیشتر به آن تکیه کرد.

به گزارش دیباروز ، روزنامه “دنیای الاقتصاد” نوشت: تحقیقات خبرنگار ما نشان می دهد که حداقل نرخ سرویس روغن برای خودروهایی مانند پژو 405 یا 206 از 300 هزار تومان شروع می شود. رقم خودروهای خارجی و شاسی بلندها 800 هزار تومان تعیین شد. افزایش قیمت روغن موتور ، نوعی محصول تصفیه ، از سال گذشته آغاز شد و از ابتدای سال ، قیمت روغن موتور حدود 30 درصد افزایش یافته است.

در نتیجه ، به دلیل هزینه بالای سرویس خودرو ، مشاهدات ما نشان می دهد که فواصل تعویض روغن بیشتر است. به عنوان مثال ، صاحبان خودروهایی که روغن خود را برای بیش از 6000 کیلومتر تغییر داده اند ، ترجیح می دهند 1000-2000 کیلومتر دیگر منتظر بمانند و سپس به سرویس بروند. با این حال ، این در واقع به موتور خودرو آسیب می رساند. تقاضا نیز به روغن های شرکت های ایرانی و خارجی تغییر کرد ، زیرا روغن های مارک خارجی اغلب پس از تحریم ها “تقلبی” می شدند.

خدمات روغن چقدر است؟

پادشاه اسماعیلی ، که تغییر نفت کرده است ، در مورد شرایط دستمزد می گوید که لیست قیمت اتحادیه کافی نیست و “اگر می خواهیم با قیمت اتحادیه تجارت کنیم ، باید آن را در اینجا ببندیم”. به گفته این فروشنده ، قیمت انواع روغن موتور و مواد مصرفی خودرو مانند فیلتر هوا بیش از 100 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است: «به عنوان مثال ، قیمت یکی از روغن های مناسب خودروهایی مانند پژو 405 و پراید مبلغ 150 هزار تومان است. »سایر هزینه ها جداگانه.

شاه اسماعیلی می گوید: “هزینه اجاره مغازه دو برابر شده و دستمزد کارگران افزایش یافته است ، اما اتحادیه اصلاً این هزینه ها را در نظر نمی گیرد.” سال گذشته ماهیانه 10 میلیون تومان به کارگر و امسال 17 میلیون تومان حقوق می دادم. پول این مخارج را از کجا بیاورم؟ از همان مغازه

به گفته فروشنده ، ما معمولاً با فروش اقلامی مانند “مکمل های غذایی یا سایر وسایلی که نیازی به استفاده از آنها ندارید ، درآمد خود را حفظ می کنیم ، در غیر این صورت با تغییر فیلتر روغن و هوا بازیافت نمی شوند.”

این فروشنده قیمت سرویس خودرویی مانند 405 را 280 تا 350 هزار تومان تعیین کرده است: “بسته به نوع روغن و فیلتر استفاده شده ، قیمت متغیر است.” به عنوان مثال ، اکثر مردم از بهران یا پیشتاز استفاده می کنند که 160 هزار تومان هزینه دارد و هزینه دارد. 300000 تومان با هزینه فیلترهای هوا و روغن و دستمزد دانشجو. “

فروشگاه شاه اسماعیلی در مرکز شهر واقع شده است و “محصولاتی که ما استفاده می کنیم برای خودروهای طبقه متوسط ​​مناسب است ، معمولاً ماشین های خانگی که از روغن ایران نیز استفاده می کنند. برخی از روغن های خارجی نیز افزایش چشمگیری در قیمت داشته اند.

این قیمت برای سرویس خودرو در شمال شهر از 400 هزار تومان شروع می شود. اکبری مسئول این مرکز می گوید: “دلیل این تفاوت قیمت تفاوت هزینه ها است.” “مطمئناً یک فروشگاه در مرکز شهر کمتر از من هزینه دارد.”

این فروشنده حداقل هزینه سرویس خودرو 206 را 400000 تومان تعیین کرده است “که معمولاً بسته به روغن و فیلتری که استفاده می کنند 450،000 تا 500،000 تومان تمام می شود.”

هزینه سرویس خودروهای خارجی حداقل 50 درصد بیشتر است. اکبری در مورد هزینه یک شاسی بلند مانند پرادو می گوید: “میزان روغن مصرفی یک خودروی بلند بدن بیشتر است.” به عنوان مثال ، تویوتا پرادو به پنج و نیم لیتر روغن نیاز دارد ، که با توجه به مواد خوب ، هزینه ای در حدود 900 هزار تومان دارد. »رقمی که شاه اسماعیلی آن را 750 هزار تومان در مرکز شهر تعیین کرده و هزینه سرویس روغن برای خودروهایی مانند کیا و هیوندای برای مسافران از 600 هزار تومان شروع می شود و با توجه به نوع خدمات افزایش می یابد. تا 900000 تومان.

روغن های تقلبی

جستجوهای انجام شده توسط خبرنگار ما نشان می دهد که بیشترین تقاضا برای خودروهای ایرانی روغن باشتازه یا بهران است. تقاضا برای خودروهای خارجی مارک های Castrol و Lycomoli. اکبری در مورد موقعیت روغن های خارجی در بازار می گوید: “قبلاً روغن موتور هیوندای از کره وارد می شد و به دلیل کیفیت خوب تقاضای خوبی داشت ، اما پس از تحریم ها وارد نمی شد.” البته ، این مارک ها هنوز در بازار هستند ، اما ما از آنها استفاده نمی کنیم زیرا آنها کیفیت اولیه را ندارند و اغلب تقلبی هستند. “

یکی دیگر از فروشندگان روغن های خارجی می گوید: “کالاهای خوب در بازار کمیاب هستند و نمی توان روغن های تقلبی را به مشتری داد. برخی از مارک های روغن های خارجی مانند کاسترول در ایران پر شده و ما نیز از آنها استفاده می کنیم.” اگر از نمایندگی خرید می کنیم و جعلی است ، دستان ما هیچ جا بسته نخواهد شد ، اما می توان به روغن های شرکت اعتماد کرد. “

شاه اسماعیلی قیمت برخی از نمونه های نفت خارجی را این گونه نقل می کند: “هیوندای که از کره آمده بود 200 هزار تومان فروخته شد و اکنون شرکت آن به تقریبا 500 هزار تومان رسیده است.”

کیلومتر بیشتر

مکالمات ما با فروشندگان نشان می دهد که با افزایش هزینه سرویس روغن ، مردم بعداً به خدمات خودرو مراجعه می کنند. شاه اسماعیلی می گوید: “60 درصد از مشتریان من عادی هستند و در این محله زندگی می کنند.” هشتاد درصد مشتریانی که 6000 کیلومتر روغن تعویض کرده اند ، اکنون بیشتر منتظر هستند و روغن را از 7000 به 8000 تغییر می دهند. “هیچ کس نمی تواند هزینه تعویض روغن را در هر 6000 کیلومتر با بیش از 500000 تومان تغییر دهد.”

به گفته فروشنده ، مردم معمولاً یک قوطی نیم لیتری روغن را در صندوق عقب خودرو نگه می دارند و “وقتی از 6000 عدد بیشتر می شود ، روغن را روی موتور می ریزند تا بعداً روغن را تعویض کنند.”

به گفته فعالان این حوزه ، نفت خارجی “تا 9000 کیلومتر قابل استفاده است ، اما نفت ایران باید از 6000 به 7000 کیلومتر تغییر کند”.

علاوه بر روغن های تقلبی بازار ، برخی از خرده فروشان روغن داخل کیس را تعویض می کنند. به عنوان مثال ، بطری های روغن هیوندای حاوی روغن ایرانی هستند ، بنابراین توصیه می شود در صورت تغییر روغن که از آن مطمئن نیستید ، آنلاین روغن پیشنهاد شده را بررسی کنید. همچنین با تعویض به موقع روغن ، عمر خودرو افزایش می یابد.

انتهای پیام

خواص روغن سیاه دانه (از نظر علمی)

1-کاهش وزن

تحقیقات انجام شده حاکی از آن است مکمل های خوراکی حاوی روغن سیاه دانه موجب کاهش توده بدنی میشود و به کاهش وزن و در نهایت لاغری کمک میکند. در واقع روغن سیاه دانه با کاهش اشتها، کاهش کلسترول و کاهش سطح گلوکز موجب کاهش وزن میشود.

2-حفظ سلامت پوست

  • خاصیت تسکین دهنده روغن سیاه دانه می تواند به کاهش منافذ مسدود شده و روغن را کنترل کند. به همین دلیل ، برخی از افراد مبتلا به شکستگی از روغن سیاه دانه برای پوست مشکل استفاده می کنند.
  • این روغن با ویتامین های A ،B و C به مقدار کافی ، به پوست در حفظ رطوبت کمک می کند. این می تواند از قابلیت ارتجاعی سالم پشتیبانی کند و همچنین مقدار زیادی اسیدهای چرب می تواند به بهبود ظاهر خطوط ریز و چین و چروک کمک کند.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.