مصرف آب کافي

اخبار و قیمت روز لوازم خانگی در شهر بانه

من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

آب در حفظ سلامت، شادابي و طراوت پوست تاثير مهمي دارد و کمبود مصرف آن باعث کاهش رطوبت و طراوت پوست شده و يکي از عوامل موثر در خشکي پوست و پيري و چروک شدن آن است.

ضمنا مصرف آب کافي، باعث فعاليت بهتر و مناسب‌ تر کليه‌ها در تصفيه‌خون و دفع مواد زائد از بدن مي‌شود. پس مصرف آب کافي را در برنامه غذايي روزانه خود فراموش نکنيم. اين موضوع بايد در تمام اوقات زندگي، اعم از روزهاي عادي و يا ايام خاص مانند نوروز، مسافرت و غيره رعايت شود. برخي از افراد فقط در تابستان و روزهاي گرم سال آب کافی می نوشند و در فصل سرد، به علت آنکه تشنه نمي‌شوند، آب کافي مصرف نمي‌کنند. بنابراين در نوشيدن آب کافي کوتاهي نکنيم و روزانه حدود 6 تا 8 ليوان آب استفاده نماييم. البته در سفرها بايد از سالم و بهداشتي بودن آب اطمينان داشته باشيم.

در مسافرت برای جلوگیری از کم آبی و یبوست، مقادیر مناسبی آب همراه داشته باشید و همه همراهان را هم به نوشیدن آن تشويق کنید. در صورت امکان از آب معدنی استفاده شود و در غیر این صورت به بهداشت پارچ و لیوانها توجه کنید. میوه ها و سبزی هایی مثل هویج ، گوجه فرنگی و ساقه کرفس به علت دارا بودن آب، املاح و ویتامینهای مورد نیاز در طول مسافرت بسيار مفيد می باشند. درخانه آنها را تهیه، پاک و و خوب بشویید و در ظروف مناسب دربسته با خودتان ببرید. آب بهترین نوشیدنی است ولی اگر می خواهید نوشیدنی دیگری سر میز باشد بهتر است به جای نوشابه، از دوغ کم نمک و نوشیدنیهای کم کالری استفاده کنید. اگر چاق نیستید ماء الشعیر هم جانشین خوبی است.

در صورتی که به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارید آب را حداقل به مدت 5 دقیقه بجوشانید.

منبع سایت پزشکی و تغذیه دکتر رضا غیاثوند :
http://drghiasvand.com/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.