علاقه مردم عراق به یادگیری زبان ‌فارسی

اخبار و قیمت روز لوازم خانگی در شهر بانه

من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

علاقه مردم عراق به یادگیری زبان ‌فارسی https://dibarooz.ir/علاقه-مردم-عراق-به-یادگیری-زبان-‌فارس/ دیباروز Fri, 18 Jun 2021 18:45:30 0000 فرهنگ و هنر https://dibarooz.ir/علاقه-مردم-عراق-به-یادگیری-زبان-‌فارس/ به ویژه ، برنامه روز فرهنگی ایران در نمایشگاه کتاب بغداد نشان دهنده علاقه مردم عراق به یادگیری زبان فارسی بود. به گزارش آژانس دانشجویان ایران ، به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران ، برنامه روز فرهنگی ایران با حضور اکبر شیخ بابایی – مدیر خانه فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در …

به ویژه ، برنامه روز فرهنگی ایران در نمایشگاه کتاب بغداد نشان دهنده علاقه مردم عراق به یادگیری زبان فارسی بود.

به گزارش آژانس دانشجویان ایران ، به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران ، برنامه روز فرهنگی ایران با حضور اکبر شیخ بابایی – مدیر خانه فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد – و حجت ال -اسلام و مسلمین. محمد اسدی محمد – مدیر انتشارات بین المللی – مرکز فرهنگی پارسی جمهوری اسلامی ایران در بغداد – حسینعلی سبزه – نماینده خانه کتاب و ادبیات ایران در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب بغداد – و جمعی از فارسی زبانان دانشجویان در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب بغداد.

زبان و ادبیات فارسی؛ گوهر متمایز در شرق و جهان اسلام

اکبر بابائی شیخ با استقبال از درخواست زبان آموزان فارسی در عراق برای شرکت در یک گروه در نمایشگاه بین المللی کتاب بغداد ، گفت: “مرکز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد از سال 2015 شروع به کار کرد و بیشترین فعالیت این مرکز در سه سطح ابتدایی ، متوسطه و پیشرفته به آموزش زبان فارسی مشغول بود و دو روش آموزشی تحت نظارت دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه تهران انجام می شود.

مدیر خانه فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد افزود: “پس از چندین سال تأسیس این مرکز ، از فراگیری زبان فارسی بسیار استقبال شد ؛ حتی بیش از 80٪ از فارغ التحصیلان به زبان فارسی فارسی صحبت می کنند. گسترش ویروس کرونا و نبود کلاسهای حضوری ، وی در حال تحصیل بیش از 200 دانش آموز در سنین مختلف و در زمانهای مختلف است و بیشتر این افراد تصمیم گرفتند که تحصیلات عالی خود را در ایران ادامه دهند.

وی در پایان گفت: به دلیل مشترکات فرهنگی و مذهبی ، فراگیران علاوه بر یادگیری زبان فارسی ، به فرهنگ و هنر جمهوری اسلامی ایران نیز علاقه مند هستند و این فرصت خوبی برای گسترش مبادلات فرهنگی و زبانی بین دو کشور است. “

زبان آموزان می توانند ایران و عراق را به هم نزدیک کنند

زینب الصلاوی در این نشست از دانشجویان زبان فارسی استقبال کرد و گفت: مردم عراق علاقه خاصی به یادگیری زبان فارسی دارند که از دو جنبه می توان به تحصیل ادامه داد: ادامه تحصیل در ایران و وجود مشترک و فرهنگی مرز ها.” و اشتراکات مذهبی و تجاری. “با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا باعث شد کلاسها حداکثر در 15 نفر برگزار شود ، اما این محدودیت مانع ادامه تحصیل دانش آموزان نمی شود بلکه از ادامه تحصیل نیز استقبال می کند.

در پایان ، مدرس زبان فارسی در فرهنگسرای جمهوری اسلامی ایران در بغداد ابراز امیدواری کرد با کمک مشاور فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و فرهنگسرای جمهوری اسلامی ایران در بغداد ، ما شاهد افزایش زبان آموزان فارسی خواهیم بود که عراق را به هم نزدیک می کنند.

آموزش جدید فارسی به ساختار جدیدی نیاز دارد

حجت الاسلام والمسلمین محمد اسدی موحید ، ضمن تشکر از رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد برای برگزاری دوره های آموزش و آموزش زبان فارسی به عنوان یکی از موفق ترین مراکز آموزش زبان فارسی ، با شعری از فردوسی درباره وی در آغاز وضعیت زبان فارسی و تأثیر آن در توسعه تمدن بشری گفت: “از آنجا که زبان فارسی زبان دوم در جهان اسلام است و از طرف دیگر متون اصلی عرفان ، عرفان و آموزه های قرآنی به زبان فارسی نوشته شده اند. درک بهتر متون اصیل اسلامی و فرهنگ دینی و دانش فارسی برای هر مسلمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این اهمیت توسط کشور همسایه و دوست عراق ، که علاوه بر اشتراکات فرهنگی ، افزایش می یابد همچنین دارای مشترکات مذهبی و مرزی است.

و مدیر موسسه بین المللی انتشارات الهدی ادامه داد: “با توجه به اینکه تولید علم در ایران در زمینه های مختلف علمی ، به ویژه علوم انسانی به زبان فارسی انجام می شود ، ترجمه این آثار به زبان های دیگر ، به ویژه عربی به نیاز به مراکز علمی و جوامع نخبه آنها. ” آموزش زبان فارسی مستلزم ساختار جدید و علاقه به روشهای جدید تدریس است که در مراکز فرهنگی و آموزشی ایران مورد توجه قرار گرفته است. برای معلمان زبان فارسی خارج از کشور و فارسی آموزان ضروری است که با این روش ها آشنا شوند و روش های سنتی آموزش زبان فارسی را جایگزین این روش ها کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تولید یک شماره ویژه ادبی و یک بانک اطلاعاتی جامع از زبان آموزان فارسی و معلمان زبان فارسی از ضروریات آموزش زبان فارسی در خارج از کشور است که می تواند تأثیر بسزایی در میزان یادگیری زبان فارسی داشته باشد. زبان آموزان.

خوش آمدید فراگیری زبان فارسی

حسینعلی سبزه نیز از مهمانان و دانشجویان ایرانی استقبال کرد و به اعتبار زبان فارسی اشاره کرد و گفت: “شکی نیست که زبان فارسی یکی از جالب ترین زبان ها است و برای کسانی که نمی دانند مناسب خواهد بود. این زبان.” زبان و ادبیات فارسی از مهمترین حلقه های زنجیره آثار ادبیات جهان است و جواهری متمایز در شرق و جهان اسلام است.

و در پایان سبزه گفت: “خوشبختانه در اکثر کشورها ، به ویژه در عراق ، با کمک رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ، زبان فارسی در سطوح مختلف آموزش داده می شود ، که این نشان از غنای فارسی است. ادبیات و جایگاه والای آن در این کشور. “

در پایان این ویژه برنامه ، تعدادی از دانشجویان فارسی متون و اشعار فارسی را می خوانند.

بیست و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب بغداد از 20 ژوئن آغاز شده و تا 30 ژوئن 1400 ادامه دارد.

انتهای پیام

20 روش/ترفند علمی یادگیری سریعتر دروس (دانش آموزان و دانشجویان)

169تعداد ساعت های یک هفته است. اگر دانش آموز باشید، احتمالاً احساس می کنید کافی نیست. بله … قطعا تکالیف زیادی برای انجام دادن دارید، پروژه هایی دارید که باید روی آنها کار کنید و امتحاناتی دارید که باید برای آنها مطالعه کنید. علاوه بر اینها، فعالیت ها و تعهدات دیگری نیز دارید.(البته ساعات هفته 168هستند)

زندگی اجتماعی هم به همه این موارد اضافه می شود. به نظرتان اگر بتوانید هوشمندانه تر (نه سخت تریا بیشتر) مطالعه کنید، در گرفتن نمرات بهتر و داشتن یک زندگی متعادلی تر موفق تر نخواهید بود؟ مسلماً خواهید بود. به همین دلیل است که من این مقاله را نوشتم.

هدف اصلی آموزش این نیست که نمرات بالا کسب کنیم. یادگیری نحوه یادگیری یک مهارت حیاتی در زندگی است. من ساعتها وقت صرف جستجوی مقالات علمی و مجلات پژوهشی کردم تا بهترین راهها برای یادگیری مؤثرتر را پیدا کنم.

1- همان اطلاعات را به روش های مختلف یاد بگیرید.

تحقیقات (Willis, J. 2008) نشان می دهد که روش های مختلف قسمت های مختلف مغز را تحریک می کنند. هرچه نواحی بیشتری از مغز فعال شود، احتمال درک و حفظ اطلاعات بیشتر می شود.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.